Dofinansowanie SME FUND 2024 – znaki towarowe

mar 28, 2024

Przedsiębiorcy, którzy chcą zarejestrować swój znak towarowy, mogą liczyć na dofinansowanie z programu SME FUND 2024. Ochrona swojej własności intelektualnej jest kwestią elementarną, a dzięki dotacjom można obniżyć opłaty urzędowe nawet o 75%. Jest to idealny moment na podjęcie decyzji, jaką jest ochrona własnej marki. W 2024 roku budżet funduszu przewidziany jest na 20 milionów euro!

Dofinansowanie SME FUND 2024 - dofinansowanie znaki towarowe

Kwota dotacji wynosi nawet do 1000 EURO!

Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Wszystkie mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa (w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, spółki cywilne oraz spółki handlowe), które swoją siedzibę posiadają na terenie Unii Europejskiej oraz Ukrainy. Program ruszył 22 stycznia 2024 r. i potrwać ma do 6 grudnia 2024 r. Pula funduszy jest ograniczona, dlatego warto jak najszybciej zdecydować się na rejestrację znaku towarowego. Mimo ogromnego budżetu, w zeszłym roku budżet skończył się już w listopadzie. To właśnie dlatego tak ważna jest kolejność zgłoszeń. Polska zajęła drugie miejsce pod względem ilości zgłoszeń. Więcej zgłoszeń wpłynęło jedynie z Hiszpanii.

Mikro przedsiębiorstwo, małe przedsiębiorstwo, średnie przedsiębiorstwo, Dofinansowanie SME FUND 2024 - dofinansowanie znaki towarowe

Jak duży zwrot możesz otrzymać?

  • 75% zwrotu opłat urzędowych za znaki towarowe rejestrowane na szczeblu krajowym i unijnym
  • 50% zwrotu opłat urzędowych za znaki towarowe rejestrowane na szczeblu międzynarodowym

Przykład:

Jeśli chcesz zarejestrować znak w dwóch klasach na terenie Unii Europejskiej, opłaty urzędowe standardowo wynosiłyby 900 euro. Obniżając koszty poprzez dofinansowanie, zapłacisz opłaty pomniejszone o 75% – do zapłaty pozostanie 225 euro.

Dofinansowanie SME FUND 2024 - dofinansowanie znaki towarowe

Jak otrzymać dofinansowanie na zgłoszenie znaku towarowego?

Decydując się na współpracę z naszą kancelarią, pełnomocnik przygotuje wniosek o dofinansowanie bezpłatnie. Zadaniem klienta jest jedynie przesłanie nam wymaganej dokumentacji.

Dokumentacja potrzebna do złożenia wniosku o dofinansowanie:

  • dane bankowe przedsiębiorstwa oraz wyciąg bankowy wystawiony przez bank, na którym widoczne są następujące informacje: nazwa i logo banku w celu identyfikacji źródła dokumentu, nazwa przedsiębiorstwa jako posiadacza rachunku, pełny numer IBAN z kodem kraju i kodem BIC/SWIFT
  • zaświadczenie o VAT/NIP przedsiębiorstwa, wystawione przez właściwy organ krajowy. Numer identyfikacji podatkowej i nazwa przedsiębiorstwa wpisana do formularza wniosku Funduszu MŚP muszą być takie same jak w zaświadczeniu.
  • pełnomocnictwo – jeśli wniosek do Funduszu MŚP jest składany przez zewnętrznego przedstawiciela działającego w imieniu firmy składającej wniosek, „oświadczenie honorowe”(wzór), należycie podpisane przez obie strony, musi zostać złożone podczas wypełniania formularza wniosku do Funduszu MŚP. Dokument ten musi być podpisany przez upoważnionego członka MŚP (właściciela, dyrektora generalnego, dyrektora wykonawczego itp.) dającego przedstawicielowi zewnętrznemu prawo do działania w imieniu przedsiębiorstwa.

Jaki jest czas na wykorzystanie bonu?

Przedsiębiorca, któremu przyznano bon, powinien go wykorzystać w ciągu 2 miesięcy od dnia otrzymania decyzji o przyznaniu dotacji na rozpoczęcie tych działań. Jeżeli potrzeba więcej czasu, należy przedłużyć datę ważności bonu. Po otrzymaniu dofinansowania, należy rozpocząć proces rejestracji znaku towarowego.

Chcesz zarejestrować znak towarowy? Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie www.averso.pl.